بررسی نشانه های گرافیکی در ویدئوآرت معاصر جهان
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده بابک ذوالفقاری
- استاد راهنما بهنام کامرانی
- سال انتشار 1393
چکیده
ویدئو آرت یکی از رسانه های مهم هنر جدید و چه بسا مهمترین رسانه ی هنری معاصر باشد که با بهره گیری از رسانه های گوناگون به ویژه گرافیک، توانسته است تأثیرات شگفتی بر مخاطب بگذارد. به کار بستن خلاقانه ی عناصر گرافیکی، روابط و ضوابط حاکم بر آن باعث افزایش ارزش های تصویری در ویدئو آرت شده است. ویژگی هایی در فیلم و ویدئو باعث جنبه های تازه ای دیداری می شود که بی نهایت انعطاف پذیر و متنوع است. در این پژوهش، سعی شده بر پایه ی مبانی زیبایی شناسی، برای درک دقیق و عمیق آثار ویدئو آرت، اجزای سازنده ی اثر و چگونگی ترکیب آنها بازکاوی و بازشناسی شود. امروزه هنرمندان بیش از پیش از جنبه های بینابینی رشته ها سود می جویند. گرافیک و ویدئو آرت از این رشته ها هستند. که امروزه بسیاری از هنرمندان در فضای این دو رشته آثار خود را ارائه می دهند. در بخش آغازین این پژوهش روش تحقیق به شکل جمع آوری اطلاعات تصویری و نوشتاری است و در پایان گردآوری اطلاعات از طریق مطالعه میدانی چند ویدئو آرت پرداخته شده است که فرایند گزینش و ترکیب مولفه های مذکور در آن ها ویژگی های برجسته و تازه تری نسبت به سایر آثار دارد. در نتیجه اینکه افزایش عناصر و ویژگی های گرافیکی باعث افزایش جاذبه ی بصری آثار می شود. حضور عناصر گرافیکی در ویدئو آرت به گونه ای است که نمی توان برای هیچ یک نسبت به دیگری برتری قائل شد.
منابع مشابه
کاربرد نقوش اما مزاد ههای شهرستان دماوند استان تهران در طراحی نشانه های گرافیکی معاصر ایران
معماری اسلامی و تزیینات وابسته به آن، همواره بستری مناسب برای حضور عناصر تجسمی مختلف، ب هویژه آرایه های تزیینیبوده است. بناهای مذهبی اما مزاد هها مملو از نقوش تزیینی پرباری است که به سبب برخورداری از طرح های هنری و نقوشنمادین، م یتواند در بخ شهایی از هنر معاصر گرافیک، هم چون طراحی نشانه، مورداستفاده قرار گیرد. این مقاله، کوششی استبرای مطالعه، طبقه بندی، شناخت هویت و ویژگی های بصری و ریشه های اع...
متن کاملبررسی ویژگی های گرافیکی هنر ویدئوآرت
این رساله با عنوان بررسی ویژگی های گرافیکی هنر ویدئو آرت، پژوهشی درباره ی عناصر گرافیکی و زیبایی شناسی این عناصر در هنر ویدئوآرت است. که از ابتدای پیدایش هنر گرافیک آغاز و به بررسی زیبایی شناسی عناصر گرافیکی ویدئوآرت می پردازد. این رساله شامل یک چکیده، طرح و ساختار پژوهش، یک پیشگفتار، چهار فصل، نتیجه گیری و یک فهرست منابع و مأخذ است. عنوان های چهار فصل شامل: فصل اول پیدایش گرافیک، فصل دوم پی...
15 صفحه اولبررسی نمادهای حیوانی ایران باستان در نشانه های گرافیکی معاصر
نشانه، یکی از شاخصه های اصلی هنر گرافیک به شمار می رود و به عنوان عنصر اصلی جلوه ی یک سازمان یا موسسه، محسوب می شوند، در واقع، نشانه های گرافیکی، پیش قراولان سازمان ها در حوزه های گوناگونی هستند که کیفیت مطلوب بصری آن ها می تواند موجودیتی خاطره انگیز را در اذهان رقم زنند. در بررسی های به عمل آمده، تعداد 57 نشانه ی معاصر ایرانی، که همگی از نمادهای حیوانی موجود در هنر ایران باستان، یا به لحاظ شک...
15 صفحه اولبررسی جمعیت شناختی مسلمانان در جهان معاصر
This article primarily focuses on the methodological challenges associated with the religious identity of Muslims in the contemporary world. The litewrature review clearly indicates the fact that Muslims have been in forefront attention of a substantially growing body of studies in the more recent years. This article has highlighted the main socio-economic and demographic characteristics of Mus...
متن کاملبحران معنویت در جهان معاصر
هدف: معنویت به عنوان خواست درونی انسانها باید بازتعریف شده و با تفکیک معنویتهای حقیقی از شبهمعنویتها تبیین شود. با معنویتزدایی و ترویج عقلانیت محض و مادیگرایی، معنویت در سراشیبی بحران قرار گرفته است. قابل توجه است که عنایت به مبانی فکری معنویتهای دینی آنها را کاملاً از رقبای بدلی خود تفکیک میکند. روش: روش این تحقیق، روش تحلیلی است. با تعریف معنویت و توجه به ابعاد مختلف آن، ویژگیهای شبهمعنو...
متن کاملبایسته های پژوهشی در موضوع قرآن و جهان معاصر
قرآن، کتاب آسمانی و حبل المتین هویت بخش مسلمانان در طول تاریخ است. در باور پیروان دین اسلام، این کتاب، دستورنامه ای غنی و ارزشمند برای تربیت همه جانبه انسان در عرصه فردی و اجتماعی و در همه زمان ها و مکان ها، و از جمله در دوران معاصر، است. لکن اثبات این امر و دفاع از آن نیازمند توجه به نکته ها و مباحثی است که نوشتار حاضر عهده دار بررسی برخی از آنهاست. مفروض و مدعای این مقاله آن است که بدون توجه ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023